Care este procedura pentru a reclama un caz de malpraxis?
Pentru a reclama un caz de malpraxis, pacientul poate sesiza:
Comisia de monitorizare şi competenţă profesională pentru cazurile de malpraxis din cadrul Direcției de Sănătate Publică;
Administraţia unității sanitare, pentru o răspundere în baza Codului Muncii;
Colegiul Medicilor, pentru o răspundere disciplinară;
Procuratura, pentru răspundere penală, în baza Codului Penal;
Instanța de judecată, pentru răspundere civilă, în baza Codului Civil.
În cazul sesizării procuraturii sau instanței de judecată cu privire la eroarea profesională, pacientul sau familia acestuia poate cere daune materiale sau morale.
În cazul în care pacientul alege să sesizeze Comisia din cadrul Direcției de Sănătate Publică, aceasta va desemna un grup de experţi, în vederea analizării documentelor medicale şi audierii persoanelor implicate. În final, Comisia va emite o decizie care va stabili existenţa sau nu a cazului de malpraxis – această decizie va putea fi atacată în instanţă de pacient, asigurator şi/sau medic.
În cazul în care pacientul optează să sesizeze direct instanţa de judecată, analizarea cazului de malpraxis se va realiza exclusiv de către instanţă, care va administra probele pe care le va considera necesare, inclusiv expertiza de specialitate, care se dispune în majoritatea cazurilor de acest gen.